آتليه عكاسي، ثبت كننده ي خاطره ها

سالن زيبايي تهران - مزون لباس عروس - آتليه عكاسي

آتليه عكاسي، ثبت كننده ي خاطره ها

۱۳۳ بازديد

 آتليه عكاسي

 

آتليه عكاسي، ثبت كننده ي خاطره ها

آتليه در زبان فرانسوي به معناي هنرمند است. يك استوديوي عكاسي، اغلب كسب ‌وكاري است كه متعلق به يك يا چند عكاس است كه احتمالاً توسط دستياران و هنر جويان ايجاد مي‌شود و به آن آتليه عكاسي گفته مي شود، اگر مي خواهيد كه از روز ها و تاريخ هاي مهم زندگي خود نقشي به جاي بماند، حتما به آتليه عكاسي مراجعه كنيد.

از سال‌هاي اوليه قرن بيستم، فعاليت ‌هاي تجاري يك استوديوي عكاسي به طور چشم گيري افزايش پيدا كرد و گرفتن عكس و ثبت لحظات در ميان مردم بسيار مورد توجه قرار گرفت.  اصطلاح «آتليه عكاسي» منحصراً به فضاي كاري اين حرفه اشاره مي‌كند. تاريخچه آتليه عكاسي و عكاسي به دهه 1840 با اختراع فرآيندهاي ثبت تصاوير دوربين توسط هنري فاكس تالبوت و لوئيس داگر برمي گردد. اولين استوديوهاي عكاسي از نور طبيعي روز براي ايجاد پرتره هاي عكاسي استفاده مي كردند. اولين استفاده از "فلاش" به سال 1839 برمي گردد، زماني كه L. Ibbetson از نور برجسته براي عكاسي از اشياء بسيار كوچك استفاده كرد. Limelight با قرار دادن يك تكه آهك در شعله اي كه سوخت آن با اكسي هيدروژن است، توليد شد. استوديوهاي عكاسي در سال 1840 شروع به استفاده از فلاش كردند و در سال 1864 پيشرفت تكنولوژيكي بعدي، سيم منيزيم، به منبع نور مصنوعي جديد تبديل شد.

فعاليت هاي آتليه عكاسي

حال كه مفهوم و زير ساخت آتليه هاي عكاسي را مي دانيد بهتر است به اين موضوع بپردازيم كه فعاليت كلي آتليه ها در چه زمينه هايي است. يك عكاس تمام رويداد هاي مهمي كه در زندگي شما رخ مي دهند مانند عروسي، تولد، لحظه به دنيا آمدن نوزاد و ... را مي توانند ثبت كند و براي يك عمر براي شما به يادگار بگذارد. همچنين علاوه بر عكاسي، آن ها توانايي فيلم برداري از مراسم شما را نيز دارند.

تمامي عكاسان در اين حرفه، كار با فتوشاپ و نرم افزار هاي اديت را به خوبي بلدند پس نگران هيچ چيز نباشيد. اگر لوكيشن باب ميل خود را پيدا نكرديد به آتليه عكاسي بسپاريد. اصولا عكاس ها بهترين و زيبا ترين لوكيشن ها را براي شما در نظر دارند همچنين اگر تمايل داريد كه عكاسي در منزل شما انجام شود مي توانيد از آن ها بخواهيد تا به منزل شما بيايند و عكاسي را انجام دهند. اين مدل عكاسي امروزه بسيار مورد پسند همگان قرار گرفته است. عكاسي فرماليته يكي از آيتم هايي است كه بايد توجه بيشتري به آن داشته باشيد. عكاس ها حتي مي توانند به مزون لباس عروس و يا حتي سالن زيبايي تهران آمده و تك تك لحظات را ثبت كنند.

نكات مهم در عكاسي

نكات مهمي در عكاسي وجود دارد كه شايد ما افراد عادي نتوانيم آن ها را انجام دهيم و يا وسايل مورد نياز را نداشته باشيم پس بهتر است انجام عكاسي را به خود آتليه عكاسي بسپاريم.

1. لنز عكاسي

2. زاويه هاي مختلف براي گرفتن عكس

3. لوكيشن عكاسي

4. سرعت بالاي شاتر

5. تمركز بالا و عدم لرزش در عكاسي

6. فلش

7. بزرگنمايي

8. ديافراگم

9. اشياء شارپ

10. فوكوس

آموزش عكاسي

بسياري از آتليه هاي عكاسي هستند كه اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه اگر علاقه مند به اين حرفه هستيد و يا عكاسي را براي سرگرمي دوست داريد، بتوانيد در آن جا آموزش ببينيد و حتي اين كار را به عنوان يك شغل انتخاب كنيد. حتي بسياري از آتليه هاي عكاسي پس از آموزش به شما، پيشنهاد كار به شما مي دهند و اگر تمايل داشته باشيد مي توانيد در آن آتليه عكاسي مشغول به كار شده و به درآمد زايي برسيد.

نكته آخر:

اگر مي خواهيد در زماني كه هستيد خاطرات به ياد ماندني براي شما ثبت شود به گونه اي كه با هر بار نگاه كردن به آن لبخند بزنيد، يك آتليه عكاسي حرفه اي را براي انجام عكاسي خود انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد